top of page

Latvijas dzelzceļa nozare – rīt!

ree

Latvijas Dzelzceļnieku biedrības (LDzB) kongresā 2025. gada 22. martā izvērsās spraiga diskusija par dzelzceļa nozarei aktuāliem jautājumiem tuvākajā nākotnē. Ievērojot kongresa ierobežoto laiku, tika nolemts, ka LDzB organizēs aktuālo jautājumu diskusiju ciklu, pieaicinot ekspertus, viedokļu līderus un lēmumu pieņēmējus. Diskusiju pamatuzdevums – ar informāciju, vērtējumiem, idejām atbalstīt nozares turpmākās attīstības gaitu.

 

Maijā-jūnijā LDzB organizēja četru diskusiju ciklu “Latvijas dzelzceļa nozare – rīt!”.

Tika uzklausītas prezentācijas un diskutēts par sekojošām tēmām:

·     8.05.     Rail Baltica turpinājums.

·     15.05.   Kā brauksim pasažieru pārvadājumos?

·     29.05.   Kā attīstīsim un pārvaldīsim infrastruktūru rīt un nākotnē?

·     05.06.   Indikatīvās attīstības plāns.

 

Pirmā diskusija notika Latvijas Dzelzceļnieku biedrībā, pārējās Satiksmes ministrijā pēc Dzelzceļa departamenta aicinājuma. Diskusijas notika periodā, kad bija Satiksmes ministrijai bija sagatavojama un Ministru kabinetā iesniedzama Indikatīvā dzelzceļa infrastruktūras attīstības plāna precizētā versija. Iepriekšējā plāna periods bija noslēdzies 2022.gadā, savukārt jaunā versija vairākkārt tika pārtaisīta, labota un joprojām nebija tās apstiprinātās versijas.

 

Atkarībā no tēmas, katrā diskusijā klātienē vai attālināti piedalījās ap 20-30 cilvēki no: Satiksmes ministrijas, Valsts dzelzceļa administrācijas, Valsts Dzelzceļa tehniskās inspekcijas, Autotransporta direkcijas, Transporta nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas biroja, VAS “Latvijas dzelzceļš”, SIA “Eiropas dzelzceļa līnijas”, AS “Pasažieru vilciens” (VIVI),  Latvijas Dzelzceļnieku biedrības.

 

Katrā no tēmām tika pārrunāta aktuālā situācija, sadarbība starp iesaistītajām pusēm, turpmākie uzdevumi, iespējamais rīcības plāns. Katras diskusijas rezultātā tika sagatavoti kopsavilkumi par prezentācijām, pārrunāto un galvenajiem secinājumiem un atziņām.

Lai gan tēmas, uz līdz ar to jautājumu loks par katru tēmu, ir būtiski atšķirīgs, kā vienojošas atziņas varēja atzīmēt:

·       Koncentrējoties uz īstermiņa uzdevumu izpildi nedrīkst aizmirst un svarīgi ir nodefinēt ilgtermiņa stratēģiju;

·       Projektu ieviešanai īstermiņā un nākotnes stratēģijas noteikšanai SUPERsvarīga, ir savlaicīga lēmumu pieņemšana;

·       Iesaistīto pušu mērķtiecīga komunikācija noteikti noved pie labākas individuālās un kopējās izpratnes.

 

2025. gada 11. novembrī Ministru kabinets apstiprināja “Indikatīvo dzelzceļa infrastruktūras attīstības plānu 2025.–2029. gadam” (https://likumi.lv/ta/id/364396-indikativais-dzelzcela-infrastrukturas-attistibas-plans-20252029-gadam).

 

 
 
 

Comments


bottom of page