top of page

Iepazīšanās ar manevru lokomotīves ČME modernizācijas gaitu

31. maijā notika ITA rīkotā ekskursija uz Lokomotīvju remonta centra Rīgas iecirkni, lai iepazītos ar manevru lokomotīvju ČME modernizacijas gaitu.

Lokomotīvju modernizāciju pēc būtības ir visu vilces un vadības elementu nomaiņa ar jauniem.

Vecā lokomotīve tiek "nomizota" līdz no tās pāri paliek centrālais rāmis un riteņi.

Pēc tam uz rāmja tiek cits pēc cita noteiktā secībā montēti jaunie lokomotīves vadības un vilces elementi, kuri tiek izgatavoti Čehijā.

Šādas modernizācijas rezultātā jaunais Katerpillar dzinējs ļauj palielināt lokomotīves jaudu divas reizes (testa nolūkos tika pārvilktas 7000 tonnas pāri šķirošanas kalniņam) un samazināt eļļas patēriņu.

Jaunajā kabīnē arī ir uzlaboti arī mašīnista darba apstākļi, kondicionieris ir tikai viens no tiem.

Šāda moedrnizācija ir vairakas reizes lētāka nekā iegādāties jaunu lokomotīvi, taču funkcionāli šo jau var uzskatīt ka jaunu.

Tā kā kabīnē viss ir datorizēts, mašīnistiem ir jāiemācās tikt gala ar jauno tehniku un dažkārt vecie vadīšanas paradumi ir jāatmet, jo jaunā tehnika tos nepieņem.

LRC var lepoties, ne tikai ar šo lokomotīvju modernizāciju, ko veic pēc SIA Cargo pasūtījuma, bet arī ar citu parvadātāju pasūtījumiem.

Remonta stendā atradās SIA "Rīgas Dzirnavnieks" manevru lokomotīvi, kurai tika mainīts dzinējs.

Apskatījām arī turpat blakus esošo lokomotīvju ekipēšanas vietu, kurā tiek ar degvielu uzpildītas maģistrālās lokomotīves.

Problēmas rada obligātā prasība piejaukt biodegvielu, kas ir ļoti agresīva vide un postoša dažādiem gumijas izstrādājumiem.

Patlaban degvielai tiek pievienots 4,56% biodīzeļa.

Nobeigumā vēlamies pateikties Aleksandram un Kasparam Voicehovičiem par interesanto ekskursiju.

bottom of page