top of page

Aicinām piedalīties bānīša aktivitātēs



Vadības maiņa iezīmē jaunas prioritātes

Kopš 2009. gada 21. augusta SIA Gulbenes-Alūksnes bānītis vada Toms ALTBERGS, bet viens no jaunākajiem un aktīvākajiem šī dzelzceļa entuziastiem — Dāvis BUŠS ir kļuvis par uzņēmuma izpilddirektoru. Vadības maiņa zināmā mērā iezīmē arī jaunas prioritātes. Saglabājot par galveno līdzšinējo prioritāti — regulāro pasažieru pārvadājumu nodrošināšanu, tūlīt aiz tās otrajā vietā tiek izvirzīta muzejdzelzceļa veidošana, kas saistīta ar ritošā sastāva vākšanu, atjaunošanu un kultūrvēsturiskajiem dzelzceļiem raksturīgo izglītojošās darbības izvēršanu. Akcents tiek likts uz Gr sērijas tvaika lokomotīves restaurācijas pabeigšanu un aktīvāku brīvprātīgo dzelzceļa entuziastu iesaistīšanu gan restaurācijas darbos, gan vides sakopšanas projektos. Šāgada februāra sākumā Gulbenes — Alūksnes šaursliežu dzelzceļa mašīnisti saņēma kompetences sertifikātus, kas apliecina viņu kvalifikāciju un dod tiesības vadīt vilces līdzekļus. Kā apstiprinājums jaunajām prioritātēm ir tas, ka divi no bānīša mašīnistiem saņēma sertifikātus arī tvaika lokomotīves vadīšanai. Jāpiebilst, ka šie ir pirmie Baltijas valstīs izsniegtie tvaika lokomotīves vadīšanas sertifikāti. Interesanti atzīmēt, ka šogad bānītis atguvis tiesības veikt arī kravu pārvadājumus līnijā Gulbene — Alūksne, kas bija pārtraukti kopš 1992. gadā. Tas gan nenozīmē reālu kravu pārvadājumu atjaunošanu, bet gan tikai tiesības vilciena sastāvam piekabināt arī kravas vagonus demonstrēšanas vai saimnieciskiem nolūkiem.

Samazināts reisu skaits, bet ieplānotie pasākumi notiks

Tāpat, kā citus pasažieru pārvadātājus arī SIA Gulbenes-Alūksnes bānītis ir skāris valsts pasūtījuma finansējuma samazinājums. Tāpēc kopš februāra trīs reisu vietā bānītis kursē tikai divas reizes dienā un ir izmainīts arī kustības grafiks. Taču tas būtiski neietekmē bānīša vadības plānotās aktivitātes regulāro pasažieru pārvadājumu pakalpojuma uzlabošanā un ikgadējo svētku, kā arī citu izklaides pasākumu organizēšanā. Kā ik gadu būs Lieldienu pasākums un Tradicionālie Bānīša svētki septembra pirmajā sestdienā. Piedāvāsim arī speciālus braucienus Mārtiņdienā un Ziemassvētkos. Šāgada 19. un 20. jūnijā sadarbībā ar CSDD Rīgas Motormuzeju tiek plānots vērienīgs pasākums ar seno braucamrīku demonstrējumiem. Tas ir arī viens no iemesliem, kāpēc vēlamies līdz sezonas sākumam pabeigt tvaika lokomotīves Gr 319 restaurāciju.

Aicinām talkā dzelzceļa entuziastus

Lai pabeigtu tvaika lokomotīves restaurāciju un veiktu daudzus citus ar vēsturiskā inventāra un vides sakopšanu saistītus darbs, bez dzelzceļa entuziastu un citu brīvprātīgo palīgu atbalsta neiztikt, tāpēc tiek aktualizēta Bānīša Draugu kluba darbība. Draugu klubs darbojas kopš 2002. gada un apvieno dzelzceļu entuziastus, kas vēlas atbalstīt Gulbenes — Alūksnes šaursliežu dzelzceļa saglabāšanu. Atbalsta formas var būt visdažādākās — ziedojumi vai dāvinājumi, brīvprātīgs darbs, labs padoms un tml. Draugu kluba biedri rīko gan sezonas talkas, gan iesaistās arī ilgtermiņa projektos, piemēram, motordrezīnas un tvaika lokomotīves restaurācijā. Šāgada pirmais Bānīša Draugu kluba pasākums notiks jau šonedēļ 27. un 28. martā Gulbenes depo, uz kuru vēl iespējams pieteikties pie Bānīša Draugu kluba koordinatora. Šogad Bānīša Draugu kluba biedriem un citiem brīvprātīgajiem tiek piedāvāta līdzdalība tvaika lokomotīves restaurācijā, Gulbenes depo teritorijas un telpu labiekārtošanā, talkas Kalnienes un Papardes stacijās; drezīnu restaurācija, kā arī ekskursijas uz dzelzceļiem Latvijas kūdras purvos, viesošanās Lietuvas un Igaunijas muzejdzelzceļos utt. Izmantojot iespēju aicinu dzelzceļa entuziastus pievienoties Gulbenes — Alūksnes draugu klubam, aizpildot anketu internetā mūsu mājaslapā www.banitis.lv

bottom of page